Mina kontaktuppgifter (medlem)

Sedan 2016 får epost användas för kallelser och övrig information (enligt Lagen om ekonomiska föreningar), detta är även inskrivet i föreningens stadgar. I samband med den större revisionen av stadgarna 2015 skapade föreningen en epostlista för att kunna skicka all information med epost. För alla nya medlemmar uppdaterar styrelsen med epostadresser ifrån medlemsansökan.

För att ni som bytt epostadress ska få information och kallelser måste ni meddela adressändring av epostadress, det räcker inte med att ni någon gång har använt en ny epostadress vid kommunikation med styrelsen.

Medlemsinloggning

Medlemsinloggningen temporärt avstängd. 

Nu finns personliga inloggningar för samtliga medlemmar till denna hemsida där nya kontaktuppgifter: epostadress och telefonnummer kan registreras. Där finns även nya personliga portkoder samt nyckelkod. Ett epostmeddelande med användarnamn och lösenord har skickats 2019-05-04 till den epostadress föreningen har. Se gärna till att ingen epost från @byamannen2.se hamnar i skräppostlåda.

Vid första inloggningen kommer inloggningsuppgifterna vara:
För bostadsrätter: lägenhetsnumret följt av en siffra -1, -2 osv. När bostadsrätten byter ägare får de nya ägarna nästa lediga sifrra, -3, -4 osv. För hyreslägenheterna är användarnamnen lägenhetsnumret följt av -H.

Exempelvis, lägenhet 958 innehavs av Anna Ek och Carl Ask, Carl får då användarnamn 958-1 och Anna 958-2 (alfabetiskt på efternamn) och om de bor i en hyresrätt 958-H. Lösenordet för första inloggningen är samma fyrsiffriga kod som ni fick till tvättstugebokningen (det fyrsiffriga numret på er svart-blåa Iloqnyckel, den nyckel av orginalnyclkarna med det lägsta numret)

Vid första inloggning måste lösenordet bytas (minst 7 tecken) och telefonnummer skrivas in. Här byter du även epostadress om den är felaktig kan och lägga till flera telefonnummer. Du kan även välja att byta användarnamn.

Om du inte har koden för tvättstugebokning kan du använda glömt-knapparna i inloggningsrutan, ett meddelande skickas då till den epostadress föreningen har.

På webbläsare som inte säkerställer uppkoppling vid uppdatering av sidor fungerar inte bokningen tillfredställande. Gäller exempelvis Safari från Apple, Microsoft Edge och vissa mobiltelefoner, vi rekommenderar Opera vilken finns för Mac/Windows/Linux och Android/iPhone, Mozilla Firefox, Internet Explorer och Google Chrome fungerar också. 

På vårens föreningsdag 11 maj kommer styrelsen kunna hjälpa till med inloggningsuppgifter.